/  E-bok

Zarejestruj się

Dlaczego warto założyć konto w e-bok innogy Stoen Operator?

Długo czekasz na faktury, które czasami i tak nie dochodzą? Chcesz na bieżąco kontrolować swoje zużycie energii? Chętnie zrezygnowałbyś z papierowej korespondencji? A może chciałbyś załatwiać sprawy ze swoim operatorem szybciej, niż dotychczas? Masz to wszystko w zasięgu ręki! Wystarczy tylko kilka kroków, a zarejestrujesz się w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta innogy Stoen Operator.

W naszym e-boku w każdym momencie masz dostęp do swoich faktur, nie tylko bieżących, ale również archiwalnych. Raz w miesiącu możesz przez nasz serwis podawać wskazanie licznika, które pomoże nam precyzyjniej prognozować Twoje przyszłe zużycie energii, a Tobie – weryfikować i kontrolować pobór energii elektrycznej w Twoim domu. e-bok to również znaczna oszczędność czasu, dzięki niemu zmiany dotyczące Twojego konta możesz zgłaszać bezpośrednio przez internet, bez konieczności dzwonienia na infolinię, wysyłania pism lub wizyt w naszym Biurze Obsługi Klienta. Wreszcie przejście na e-fakturę to nasz wspólny wkład w ochronę środowiska naturalnego, a dla Ciebie również pewność, że faktura nie trafi przypadkiem w niepowołane ręce.

e-bok innogy Stoen Operator dostępny jest tylko dla Odbiorców, którzy posiadają zawartą oddzielną umowę o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej. Informację o tym, jak zawrzeć umowę o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej znajdziesz tutaj >

Aby zarejestrować się w naszym e-boku przejdź na stronę e-bok.innogystoenoperator.pl/rejestracja

W celu rejestracji niezbędne jest podanie kilku danych. Niezbędny jest numer Partnera Handlowego, który znajduje się w prawym górnym rogu faktury, numer NIP lub PESEL, a także adres e-mail, na który otrzymasz potwierdzenie założenia konta wraz z hasłem tymczasowym.

Po zatwierdzeniu rejestracji otrzymasz dwie wiadomości e-mail. Pierwsza będzie przesłana niemal natychmiast i będzie zawierać podziękowanie oraz potwierdzenie rejestracji. W drugiej wiadomości otrzymasz hasło tymczasowe wraz z linkiem aktywacyjnym. Tę wiadomość otrzymasz w ciągu ok. 2 godzin od rejestracji. Jeżeli nie widzisz wiadomości od nas, sprawdź folder SPAM na swojej skrzynce i dodaj nas do zaufanych adresów.

WAŻNE!
W przypadku, gdy wypełniając formularz rejestracyjny nie wprowadziłeś loginu,
domyślnym loginem będzie numer Partnera handlowego.

A co, jeśli po jakimś czasie zapomnisz swoje hasło? W takim przypadku możesz się z nami skontaktować na różne sposoby: możesz napisać do nas maila, lub skorzystać z formularza kontaktowego, albo zadzwonić na infolinię. Twoje zgłoszenie zostanie zarejestrowane i wkrótce otrzymasz nowe hasło na adres e-mail. Możesz też zrobić to automatycznie, wystarczy wejść na stronę logowania i kliknąć w link „Przypomnij mi hasło”, a następnie podać wymagane dane. Wiadomość z nowym hasłem otrzymasz w ciągu kilku minut.

Strona główna

Po zalogowaniu do serwisu na pierwszej stronie zobaczysz bieżącą informację o swoim koncie oraz informację o najbliższej płatności. Na górze strony znajduje się nawigator.

Po prawej stronie masz również szybkie linki do najczęściej używanych funkcjonalności.

Jak widzisz, logowanie do serwisu odbywa się za pośrednictwem numeru Partnera handlowego, do którego możesz mieć przypisanych kilka lokali i kilka kont umów. Dzięki temu logując się na jedno swoje konto, masz dostęp do wszystkich kont, przypisanych do danego numeru Partnera handlowego.

A co w przypadku, gdy masz dwa numery Partnerów handlowych? W tym celu musisz oba konta zarejestrować w e-bok osobno. Pamiętaj również, że możesz tak je ustawić, by logując się na jedno konto, mieć dostęp do obu Partnerów handlowych. Szczegóły, w jaki sposób możesz to zrobić, znajdziesz w sekcji „Dane”. Gdy to ustawisz, w polu „Partner Handlowy” w prawym górnym rogu będziesz miał możliwość przełączania pomiędzy swoimi kontami.

Finanse

W zakładce „Finanse” możesz sprawdzić, jaki jest aktualny stan Twojego konta, a także zweryfikować przeszłe i przyszłe należności, terminy płatności, a także pobrać i wydrukować faktury i prognozy zużycia.

W ostatniej kolumnie po prawej znajduje się link do dokumentu w formacie PDF. Co ważne, w e-boku dostępne są domyślnie duplikaty faktur. Oznacza to, że faktury w dalszym ciągu będziemy wysyłać pocztą, ale w każdej chwili będziesz miał do nich dostęp w e-boku. Na pobranych z e-boka dokumentach znajdziesz informację, że jest to tylko duplikat.

Możesz również wyrazić zgodę na e-fakturę. W takim przypadku przestaniemy wysyłać nowe faktury pocztą, a oryginalne dokumenty udostępnione będą w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta. W przypadku udostępnionych oryginałów faktur, ikony będą miały kolor zielony: 

Pamiętaj, że e-faktura posiada - zgodnie z przepisami - taką samą wartość prawną , jak dokument w formie papierowej. Zasady przesyłania, przechowywania i udostępniania elektronicznych faktur organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej określa rozporządzenie Ministra Finansów z 17 grudnia 2010 roku (Dziennik Ustaw z 28 grudnia 2010 Nr 249 poz. 1661). Jeżeli masz jeszcze jakieś wątpliwości dotyczące usługi e-faktury, sprawdź zakładkę „Pytania i odpowiedzi” u dołu strony, lub skontaktuj sięz nami.

Druga zakładka w ramach konta umowy zawiera informację o wysłanych przypomnieniach o płatnościach. Monity wysyłane są w przypadku, gdy z jakiegoś powodu nie odnotujemy wpłaty w wyznaczonym terminie.

Zużycie

Kolejna zakłada umożliwia Ci weryfikację i kontrolowanie swojego zużycia energii. Jak widzisz, w e-bok udostępniamy wykres obrazujący zużycie energii w poszczególnym okresie dla podanego licznika. Jeżeli w Twoim lokalu licznik był wymieniony, w e-bok będziesz miał informację zarówno o zużyciu energii na nowym, jak i na starym liczniku.

Na wykresie możesz również porównać zużycie względem analogicznego okresu wcześniejszego roku (przerywana linia).

PAMIĘTAJ!

Im częściej będziemy posiadać informację o zużyciu energii w Twoim lokalu, tym dokładniejszy będzie wykres. W e-boku raz w miesiącu możesz podawać zużycie energii. W tym celu skorzystaj z linku po prawej stronie „Podaj aktualny stan licznika”. Przejdziesz na dedykowaną podstronę, na której będziesz mógł podać wskazanie, które zostanie zapisane w e-bok i w naszym systemie.

W zakładce „odczyty” znajdziesz informację o wszystkich odczytach dla Twoich liczników wraz z informacją, czy był to odczyt kontrolera innogy, czy odczyt podany przez Ciebie.

Usługi

Zakładka „Usługi” umożliwia każdemu Odbiorcy przesyłanie do innogy Stoen Operator zgłoszeń z pominięciem składania wniosków, lub kontaktów za pośrednictwem innych, bardziej czasochłonnych kanałów.

Oprócz wspomnianego wyżej zgłoszenia stanu licznika można przez e-bok zgłosić rozplombowanie licznika, a nawet chęć zmiany grupy taryfowej lub cyklu rozliczeniowego. Usługi zostały pogrupowane na:

  • Usługi dla liczników, w tym:
    • podanie odczytu licznika,
    • rozplombowanie licznika bez zmiany lokalizacji układu pomiarowego,
    • rozplombowanie licznika w celu zmiany lokalizacji układu pomiarowego,

  • Usługi związane z płatnościami, w tym:
    • wniosek o duplikat faktury,
    • wniosek o dodatkowe rozliczenie,
    • reklamacja rozliczenia za energię elektryczną,

  • Usługi dla lokali, w tym:
    • zmiana grupy taryfowej,
    • zmiana cyklu rozliczeniowego,
    • zmiana mocy umownej,
    • zmiana fazowości instalacji.

Dodatkowo w ramach usług dla lokali znajdziesz również informację, co należy zrobić, aby skorzystać z tymczasowego poboru energii elektrycznej (ryczałt), a w ramach usług związanych z płatnościami informację, jak czytać fakturę oraz szczegóły usługi polecenia zapłaty.

Większość z wymienionych zgłoszeń możesz dokonać przez interaktywny formularz w naszym e-boku. Wystarczy, że wybierzesz interesujące zgłoszenie, a zostanie przeniesiony na podstronę z już ustawionym formularzem. Pozostaje jedynie wprowadzić dodatkowe dane i wysłać zgłoszenie.

Zmiana cyklu rozliczeniowego, grupy taryfowej oraz reklamacja faktury za energię elektryczną należy złożyć na formularzu „Inne zgłoszenie” z uzupełnieniem niezbędnych danych w komentarzu. Informacja, jakie dane należy podać, podana jest na podstronie interesującego Cię zgłoszenia.

Dane

Zakładka „Dane” zawiera aktualne dane Odbiorcy energii elektrycznej, a także umożliwia zgłoszenie zmiany tychże danych. To tutaj możesz zmienić swoje dane teleadresowe, takie jak adres korespondencyjny lub numer telefonu kontaktowego.

Poniżej znajdują się również informacje o danych Partnera handlowego oraz użytkownika serwisu, gdzie możesz zmienić login oraz hasło do e-bok.

Również tej zakładce znajduje się sekcja z wyrażonymi przez użytkownika zgodami.

Na samym dole znajdziesz sekcję „dane administratora serwisu”. To właśnie tutaj możesz ustawić podgląd swoich dwóch kont w e-bok (a więc dwóch Partnerów handlowych) pod jednymi danymi do logowania.

W tym celu musisz zalogować się na to konto, które będzie „podrzędne”, a więc przyporządkowane do konta, na które chcesz się logować i widzieć oba konta jednocześnie. Po kliknięciu w przycisk „dodaj administratora” przejdziesz na stronę, na której będziesz musiał wprowadzić dane (numer Partnera handlowego, NIP lub PESEL oraz numer konta umowy) przypisane do konta, które ma być nadrzędne.

W pozostałych zakładkach możesz sprawdzić swoją grupę taryfową oraz moc umowną, a także zweryfikować historię zmian na swoim koncie.

Pomoc

W ostatniej zakładce znajdziesz instrukcję korzystania z serwisu, najczęściej zadawane pytanie i odpowiedzi, a także słownik najważniejszych pojęć związanych z energią elektryczną.

Zachęcamy do korzystania z serwisu! Zarejestruj się już teraz