/  Zgłaszanie awarii

Zanim wezwiesz pogotowie energetyczne, sprawdź, gdzie nastąpiła awaria:

  • podejdź do tablicy rozdzielczej i sprawdź, czy wszystkie bezpieczniki są włączone,
  • sprawdź zabezpieczenie przy liczniku,
  • zweryfikuj, czy u sąsiadów i na klatce schodowej jest włączony dopływ energii,
  • sprawdź, czy w sąsiednich budynkach jest włączone światło.

Jeśli zabezpieczenia są wyłączone lub u sąsiadów i na klatce schodowej jest włączone światło, to znaczy, że naprawa przyczyn braku energii w Twoim lokalu nie jest zadaniem dla pogotowia energetycznego innogy Stoen Operator. Usterka nastąpiła najprawdopodobniej w instalacji wewnętrznej - prosimy w takiej sytuacji o indywidualny kontakt z elektrykiem.

Planowane wyłączenia

Jeżeli wykonałeś poprzedni krok i nadal nie udało Ci się ustalić przyczyny awarii, sprawdź, czy w Twojej okolicy nie zostało zaplanowane wyłączenie energii z powodu prowadzonych prac terenowych.
W tym celu wpisz poniżej adres miejsca awarii i kliknij przycisk „Sprawdź”.

* Pole jest wymagane

Planowane przerwy w dostawie energii elektrycznej

Lokalizacja Rozpoczęcie Zakończenie  

Jeśli nadal chcesz zgłosić awarię, zadzwoń:

+48 22 821 31 31

1. Jaki jest zakres odpowiedzialności pogotowia energetycznego innogy Stoen Operator?
2. W którym miejscu znajduje się granica instalacji wewnętrznej?
3. Kiedy nie należy wzywać pogotowia energetycznego?
4. Kiedy wzywamy pogotowie energetyczne?
5. Czy innogy Stoen Operator oferuje odpłatną konserwację instalacji wewnętrznej?
6. A co jeśli moje zgłoszenie okaże się niezasadne?

Pogotowie energetyczne pomaga w sytuacji, gdy przerwa w dostawie energii spowodowana jest uszkodzeniem sieci poza instalacją wewnętrzną Klienta.

Jesteśmy do Twojej dyspozycji przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Obsługujemy następujące obszary:
Bemowo, Białołęka, Bielany, Mokotów, Ochota, Praga Południe, Praga Północ, Rembertów, Śródmieście, Targówek, Ursus, Ursynów, Wilanów, Włochy, Wola, Żoliborz oraz teren niektórych gmin ościennych.

Miejsce rozgraniczenia sieci innogy Stoen Operator oraz instalacji wewnętrznej Klienta jest określone w Warunkach przyłączenia:

  • w przypadku przyłącza kablowego zwykle jest to szafka ze złączem w ogrodzeniu posesji,
  • w przypadku przyłącza napowietrznego zwykle jest to tzw. sztyca na budynku (miejsce, w którym kabel łączy się z budynkiem).

Jeśli w Twoim lokalu nie ma energii, a u sąsiadów, czy na klatce schodowej wszystkie odbiorniki prądu działają poprawnie, oznacza to najprawdopodobniej, że awaria dotyczy instalacji wewnętrznej – w takim przypadku nie wzywaj pogotowia energetycznego.

Za naprawy i konserwację instalacji wewnętrznej odpowiada właściciel lub administrator budynku. Należy się w takiej sytuacji kontaktować indywidualnie z elektrykiem (w przypadku budynków wielorodzinnych taki kontakt powinien być udostępniony w widocznym miejscu). innogy Stoen Operator nie udostępnia kontaktów do elektryków wykonujących usługi na terenie poszczególnych dzielnic Warszawy.

Jeśli w Twoim lokalu oraz u sąsiadów i na klatce schodowej nie ma włączonego dopływu energii, istnieje duże prawdopodobieństwo, że awaria nastąpiła poza instalacją wewnętrzną Klienta - w tej sytuacji wzywamy pogotowie energetyczne.

Pogotowie energetyczne wezwij również bez wahania, gdy widzisz uszkodzony element infrastruktury energetycznej (np. zerwany kabel, otwarta stacja transformatorowa itp.). Takie uszkodzenia zagrażają życiu i zdrowiu, wobec tego mają priorytet w realizacji.

Taka możliwość istnieje w przypadku budynków wielorodzinnych.

Zapytaj administratora budynku, czy właściciel/zarządca nie podpisał umowy z innogy Stoen Operator, w ramach której możemy odpłatnie wykonywać naprawy instalacji wewnętrznej – w takiej sytuacji będziemy mogli Ci pomóc, nawet jeśli usterka zlokalizowana jest wewnątrz mieszkania. Opłatę za tego typu usługi ponosi zarządca (np. Spółdzielnia).

Koniecznie wykonaj wszystkie czynności, opisane w kroku nr 1. Dzięki temu będziemy mieć sporo informacji, które pozwalają wstępnie zweryfikować zasadność zgłoszenia.

Każde niezasadne wezwanie pogotowia energetycznego powoduje dłuższy czas oczekiwania na usunięcie awarii u innych Odbiorców. Czas, który poświęcimy na dojazd i powrót z miejsca niezasadnego zgłoszenia powoduje opóźnienie w dotarciu naszych ekip terenowych do innych Klientów, którzy faktycznie potrzebują pomocy pogotowia energetycznego. W takiej samej sytuacji możesz być również Ty, gdy ktoś inny niezasadnie wezwie nasze służby.

Dodatkowo, jeśli zgłoszona przez innego Odbiorcę awaria zagraża życiu i zdrowiu, swoim niezasadnym wezwaniem stwarzasz zagrożenie dla innych użytkowników energii elektrycznej.